Sfaturi pentru profesori
1. Ai grijă cine te contactează!
Dacă sunteți contactați de o persoana sub 18 ani, cereți să vorbiți mai întâi cu părinții sau tutorele legal. Încercați să aflați cine este persoana pe care urmează să o pregătiți, pentru a fi siguri că nu sunteți pradă unei tentative de phishing sau pur și simplu unei risipe de timp și resurse didactice.
În cazul în care simțiți că persoana care v-a contactat are alte scopuri decât cel de a căuta meditații, închideți imediat telefonul, blocați acel număr, și contactați-ne pe următorul formular (CLICK AICI), adăugând numărul de telefon care v-a sunat, în descrierea formularului.
Dacă sunteți contactați de alte platforme care încearcă să vă "recruteze", puteți să ne scrieți în formularul de mai sus, deoarece acest lucru încalcă termenii și condițiile site-ului.
Pe lângă acest fapt, persoanele apelante afirmă faptul că utilizarea platformei lor este legală, dar modul în care operează ei este unul ilegal. Menționează că puteți susține meditațiile prin site-ul lor și vă rețin un comision din fiecare ședință, urmând apoi să vă trimită banii.
Din punct de vedere legislativ, nu există o formă legală ca o firmă să trimită bani unei persoane fizice, decât printr-un contract de colaborare, dar acest act nu poate fi repetitiv, fiind considerata o activitate dependentă.
Mai multe detalii aici: http://cursautorizat.ro/blog/activitate-dependenta-sau-independenta
Blochează acum numerele private:
CLICK aici dacă ai smartphone ce rulează Android (Samsung, Allview, Huawei, Alcatel, Microsoft)
CLICK aici dacă ai smartphone Apple.
Pentru prima ședință ați putea cere suma sau o parte din suma de bani înainte de ședință pentru a vă asigura că elevul este de încredere.
2. Pregătire, Atenționare, Cunoaștere
Dacă faceți meditații cu webcam, recomandăm să verificați lumina din cameră, astfel încât studenții să vă vadă fața clar și să aibă parte de o experiență cât mai apropiată de meditațiile clasice. Verificați setările audio și video și asigurați-vă că toate actualizările sunt făcute pentru a nu avea parte de întreruperea ședinței.
Deschideți înainte de curs toate documentele pe care intenționați să le folosiți și verificați linkurile site-urilor și video-urilor. În caz că aveți probleme tehnice, anunțați decalarea ședinței și puteți trimite teme ce pot fi efectuate individual.
3. Întrebați, nu presupuneți
Doar fiindcă sunt elevi și studenți, nu înseamnă că evită temele sau mint pentru a nu-și învăța cele necesare. Nu uitați că au și alte lucruri de făcut, deși e pandemie, precum alte activitățile școlare, mici activități casnice, ajutarea fraților sau îngrijirea micilor animale de companie. În timpul cursurilor online, spre deosebire de sala de clasă, e mai greu să se deconecteze de toate astea. Unii studenți pot fi timizi și nu sunt confortabili cu vorbitul în fața camerei sau "singuri" la un ecran. Nu presupuneți că nu vă plac sau lipsiți de dorința de a se implica la ședință, o discuție mai informală în afara cursurilor putând fi utilă.
4. Feedback
Totul ține de dialog și de cum procesăm feedback-ul de la persoana în cauză. Suntem oameni, deci avem nevoie de comunicare, iar nimeni nu s-a născut învățat. Cum nu știm cum arată cursurile de cealaltă parte a camerei, e important să discutăm cu elevul/studentul nostru despre aceste lucruri.
5. Nu te complica!
Meditațiile trebuie să fie captivante și ca să-i ajuți pe elevi să rămână concentrați și motivați. Chiar și așa, nu e nevoie de aplicații "nu-știu-de-care" și efecte speciale ca să țineți studenții concentrați și motivați.
6. Nu trebuie să stai cu "ochii" pe elev în continuu
De când cu meditațiile online, mult mai mult ca în cursurile tradiționale, tăcerea e deseori deranjantă și avem senzația că trebuie să explicăm, să arătăm, să trimitem și să nu facem liniște. Nu uita că întârzierea dintre întrebare și răspuns, nu înseamnă că studenții nu fac nimic, ci că pur și simplu se gândesc la ce să spună și procesează sarcinile primite.
7. Sunați părinții și raportați performanțele periodic
Pentru întrebări și comentarii, recomandăm comunicarea pe email sau telefon -după un program stabilit de la început- după cursuri sau o sesiune zoom individuală cu părinții.